Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: palomnik
Категория: Други
Прочетен: 600446
Постинги: 346
Коментари: 0
Гласове: 730
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол
1. Ако се интересувате от християнство, тук е информацията
2. Изкуство, наука, творчество
3. Животът такъв, какъвто аз го виждам
4. Моите интереси в областта на науката
5. Еврейска песен - "Ерусалим от злато"
6. Еврейска песен
7. За вас, младежи - чудесен български християнски сайт със списание
8. Внимание - за всички християни - интересен български християнски сайт - четете тук
9. Християнство Топ 10
10. Протестантство - портал
11. Манастири - информация
12. Секти - за да сме осведомени
13. Християнство.нет
14. Християнски тулбар
15. Православен богословски форум Логос
16. Моят молитвен кръг
17. Моята страница за контакти, въпроси и отговори в Yahoo
18. Ето християнска танцова трупа Инфюжън
19. Моята любима българска християнска певица от църква Ново поколение - Дани Грейпс
20. Всичко за Израел
21. Мак Хамънд - насоки в трудности, проповедник
22. Питър Вагнер - молитвено движение
23. Тук ще научите за библейския начин да управлявате парите си - Краун Министрис
24. Най-лесно достъпното, без изпити, но с диплома библейско училище, кореспондентски курс с видеоуроци, има го в България
25. Сайтът на човека без ръце и крака
26. Блогът на човека без ръце и крака
27. Нийл Андерсън - Свобода в Христа
28. Нийл Андерсън - основни точки в поучението
29. Нийл Андерсън - Демоничното обладаване и новият вид клинично освобождаване
30. Ако сте болни и не можете да посещавате църква
Постинг
28.11.2011 08:56 - Царица Естир от Библията - евангелски конфликти на мнения
Автор: palomnik Категория: Други   
Прочетен: 1343 Коментари: 0 Гласове:
0



 Нека кажа и за книгата Естир, която четохме преди това. Да, една от основните идеи, които се проявяват, наистина е, че евреите винаги вярват, че има надежда за избавление. Но тук нека и да отбележим образа на самата царица Естир. Неслучайно Бог е направил тя да се роди красиво момиче. Той е планувал тя да бъде харесана от царя, за да бъде употребена за нещо от Бога. В началото виждаме, че тя самата е криела от царя, че е еврейка - значи евреите тогава и там не са били на почит и поради това е било голяма рядкост това, че еврейка е станала царица. За пример могат да ни служат нейното възпитание от чичо й - тя е научена да се доверява на Бога. Тя има желание да се намеси, за да помогне на народа си. Можеше да се скатае и да гледа само своето удобство. Тя моли и целия народ да пости с нея - вярва в силата на общата молитва и в избранничеството на народа си от Бога. Вероятно много от еврейския народ биха се отказали от вярата си, щом са под владичество на езически цар, но Естир не е от тях...
В Естир 8:17б виждаме, че от страх към евреите дори хора от други племена са станали евреи. Това е интересно. Какво уважение или страхопочитание към един народ трябва да имате, за да се пишете и вие като част от този народ, макар да не сте. Дано и невярващите да почнат все по-често да искат да станат вярващи като нас поради уважението си към нас.
Много често се говори именно за това, че първата царица не е била подчинителна към царя, а втората - да. Нека сега да помислим, като погледнем и най-вече психологически въпроса, защо е необходимо жените да се подчиняват на мъжете си. Много жени се дразнят често от поведението на мъжете си. Но след време откриват, когато ти се подчиняваш на своя глава, ти имаш чувството и убеждението, че си защитен от него. Това ти дава спокойствие и сигурност. Много от жените се опитват и да вършат в домовете си уж по-добре това, с което мъжете им не са могли да се справят както трябва. Те недоволства и си казват, какъв е тоя глава на семейство, той не се справя, аз трябва да свърша нещата вместо него... После откриват, че по този начин са се нагърбили с по-голяма отговорност, отколкото могат да носят. Защото просто тази отговорност не е дадена на жената, а на мъжа.
На Естир бяха и дадени седем момичета, за да се грижат за красотата й. Нека помислим тогава, че красотата има голямо значение за Бога. Ние всички се грижим за вътрешната си красота, четейки Словото и променяйки се спрямо него, но външната красота също не е без значение. Външните хора, домашните ни, а, колко и да не признаваме, и ние самите, гледаме и съдим за себе си по външността. Първото впечатление на външността има значение за всеки. Бог иска да се грижим за тази външност. Защото нашето тяло е храм на Божия Дух. Веднъж Естир съобщава на царя за готвено нападение срещу него. Не се казва, обаче, как го е съобщила. Нали тогава пак е важало правилото да не може никой да отива при царя без покана. 
В 3:4 се казва, че чичото на Естир, Мардохей, бил изявил на царските слуги, че е юдеин. Тогава, защо все още е забранявал на Естир да казва, че е еврейка? 
По-нататък възниква и друг въпрос. Цар Асуир дава власт на съветника Аман да изтреби евреите, без да изследва в детайли защо и що за народ са те. Той се доверява сляпо на Аман. Що за цар е това? Нито един уважаващ себе си не би постъпил така. Още повече, че става дума за изтребването на цял народ. Не стига това, ами след издаването на тази гнусна заповед царят седна да пирува. Дали с това е искал да отпразнува решението си да ги изтреби?
Тук има и един стих, който е многозначителен. "Ако Мардохей, пред когото си започнал да изпадаш, е от юдейски род, ти не ще му надвиеш, но без друго ще паднеш пред него" (6:13). Значи, самата съпруга на Аман бе убедена, че нито Аман, нито кой да бил друг езичник, би могъл да победи избрания еврейски народ. Така както и дяволът, пък и самите хора - невярващи знаят, че вярващият е силен в упованието си и в закрилата си от Господа.
И тъй, още от вчера вечерта имам желание да се върна отново малко върху Естир. Притеснявам се, защото ще направя такова тълкувание на книгата, което никой богослов не би одобрил. Но това е начинът, по който аз винаги съм виждала тази книга. В повечето случаи би се смятало, че Естир била уж преобраз на църквата. Защото църквата била също царица като Естир. В Христос ние, християнките, също сме царски дъщери, затова. Да си царска дъщеря е едно, обаче, а да си момиче от просто потекло, случайно оженено, като Естир, и то насила, за крал, е друго. Та, трябвало да сме като Естир - хем смирени, хем със самочувствие и вдигната глава... Естир е просто жена, която, виждайки, че може би е било призвание от Бога да бъде царица, е следвала призванието си. Пример за това как ние, независимо призвание към каква професия или служение имаме от Бога, да го следваме. Понякога, ние отиваме към призванието си като Естир - не по своя воля в началото, а по стечение на някакви, дори насилствени обстоятелства. Защото иначе никога не бихме могли да видим това призвание, ако то не ни се натрапи случайно. Просто няма да го приемем, не сме дорасли да го приемем. 
Винаги биват сравнявани първата жена на царя, Астин, с втората Естир. Също според мен погрешно. Просто биват описани обстоятелствата, поради които става така, че царят се отказва от първата и се стига до там да дойде втората. Но това не е задължителен признак, че трябва да сравняваме двете и да порицаваме поведението на първата. Пише, че царят бе събрал първенците си и много други хора на празненство. Те доста попрекалиха до такава степен, че се напиха. При такива обстоятелства, именно, Астин бе внезапно повикана, за да се яви с короната си пред всички. Много хора биха сметнали, че е неуважително това, че Астин отказа. Аз, обаче, не смятам така. Не трябва да гледаме само общо на нещата. Всяка ситуация е различна. Ако вашите съпрузи, скъпи сестри, ви накарат вас, ако сте първата дама на България, да се явите, и то тогава, на онова време, когато порядките и мястото на жените е било друго, да се явите пред купчина пияни мъже, бихте ли отишли? Аз не. Защото смятам, че това било неприлично и позор за мен. Но това в никакъв случай на би означавало, че нямам уважение към моя съпруг, особено ако той е и цар. После още нещо. Царят повика съветниците си, мъдреците, за да ги пита какво да прави. Какви мъдреци са имали владетелите тогава? Словото показва, че често те бяха и астролози, защото тогава хората почитаха звездите. Та, значи, царят е искал от такива "мъдри" хора като астролозите да му дават съвети. Ама че работа. На всичкото отгоре те решиха, че постъпката на Астин можела да повлияе и на други жени да не уважават мъжете си. За мен това е безумие. Жените изцяло са зависели материално от мъжете, така че са били принудени да се съобразяват с тях, пък и, ако те са убедени, че трябва да ги уважават, кое би могло да ги спре? Постъпката на Астин може да се тълкува по много начини. Може би тя, именно, да ме прощавате, показва, че ние, жените, не трябва да се оставяме нашите домашни да потъпкват достойнството ни до крайност. Това е истина. 
В началото на втора глава, точно в първия стих, се казва, че вече гневът на царя се бил укротил, и той си спомнил за Астин. Значи, обърнете внимание, след като гневът му се е укротил, той вероятно е съжалил за прибързаната си постъпка. Тогава слугите му, за да го разсеят от мъката му по Астин, решили да го развлекат, като му доведат друга жена. А то пък и голямо развлечение - не една жена, а много.
Не смятам, между другото, че щом царят се е хвалел с красотата на Астин, значи много я е обичал. Именно собственото му поведение, а и това на епохата говорят за обратното. Всички тези подробности много добре съм обмислила. Този цар избираше жените и наложниците си като просто ги взимаше с дузини. За него тя бяха просто играчки, с които си играеше. Едва ли той имаше някакво уважение към тях. Имам и доста наблюдения върху мъже от такъв висок произход като неговия в наши дни и тогава. За тях жената е красива играчка, нищо повече. Да не говорим, че царете почти никога не се женят по любов, какъвто е случаят и тук. Пък и професията им не им позволява да обичат дори и домашните си, които могат да бъдат най-големите им конкуренти и врагове.



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене